Kisah Perempuan Yang Berani

Assalamualaikum dan selamat pagi. Pagi kelmarin aku akan kelewatan untuk pergi kerja. Dalam perjalan ke tempat kerja. Tiba2 sebuah kereta peronda polis buat u-turn secara laju dan membunyikan siren. Tengah jem masa tu, ye la waktu puncak kompem la jem. Aku satu laluan dengan kereta perond tadi jadi aku pon laju jer la sebab time tu polis traffic tengah jaga traffic light area situ jadi lepaskan laluan kami.

Aku ingat kemana la kereta peronda itu hendak pergi, aku tengok dia berhenti depan sebuah kedai gambar. Tiba-tiba menangkap terus seorang lelaki yang sedang berdiri dihadapan pintu kereta pada bahagian pemandu. Ha, pada siapa yang mempersoalkan mengapa polis tidak pakai tali pinggang keledar, inilah sebabnya. Mudah hendak loncat dari kereta. Di tempat duduk pemandu, seorang perempuan dalam keadaan selamba bukan dalam keadaan takut.

Aku rasa itu pakwe dia. Ape pakwe dia nak buat dengan awek dia pon aku tak tau sampai perempuan tu call polis terus. Bagus betul la perempuan ni. Berani der. Padan muka mamat tu. Sudah la degil tak nak masuk dalam kereta peronda polis tu. Ambik ko, kena tolak kepala tu dengan polis. Aku kalau tak hendak gak jadi reporter jap, tapi tengok jam dah lewat. Apa lagi, chow terus.

P/S : Motif aku cerita ini? Sebab aku tengah rajin menaip :P

About Emi

Emi atau nama sebenar Mohamad Zulhelmi berasal dari Sitiawan, Perak dan sekarang menetap di Shah Alam. Seorang programmer di sebuah organisasi yang terpaksa di rahsiakan atas sebab-sebab keselamatan. Mula aktif berblog pada akhir tahun 2008.

2 thoughts on “Kisah Perempuan Yang Berani

Leave a Reply