3 Sikap Menyebabkan Traffic Jam

Alhamdulillah sampai jugak aku setelah mengharungi onak ranjau perjalanan dari Manjung ke Klang.Onak ranjau tu…Perjalan jauh memang mencabar mengharungi perangai kerenah pemandu.

Nasib baik pemandangan kampung menenangkan suasa.Tapi tenang tidak sepanjang perjalanan bila dah masuk kawasan jam. Hati yang tenang dan sejuk jadi panas dengan sikap pemandu.

  1. Bongkak
  2. Sudah la bawak perlahan, lepas itu amik lorong kanan. Kereta sudah berderet belakang, siap bagi lampu. Dia buat nongen (tidak tahu) jer.

  3. Kuat Berangan
  4. Lampu isyarat dah hijau ini, tapi kete tak gerak². Dah la traffic light hijaunya kejap jer. Kalau nak berangan pergi kat jamban la.

  5. Penyebuk
  6. Ini lagi aku menyampah. kemalangan nun seberang jalan tapi jam nah amik dekat 10KM. Mana tak nya semua perlahankan kenderaan nak tengok, siap kepala keluar kat tingkap. Mengalahkan reporter sibuknya. Kalau aku kat belakang kete korang, jangan harap korang buat macam tu. Memang aku hon.

About Emi

Emi atau nama sebenar Mohamad Zulhelmi berasal dari Sitiawan, Perak dan sekarang menetap di Shah Alam. Seorang programmer di sebuah organisasi yang terpaksa di rahsiakan atas sebab-sebab keselamatan. Mula aktif berblog pada akhir tahun 2008.

2 thoughts on “3 Sikap Menyebabkan Traffic Jam

Leave a Reply