Ada Apa Dengan Page Rank?

Assalamualaikum. Lama rasanya aku tidak update blog. Hendak buat review pasal movie pon aku malas. Tapi TGV, jangan takut untuk ajak aku tengok pra tonton sebab aku akan luangkan masa gak untuk review.

Semalam ada kanak-kanak rebina bagi tau dekat twitter bahawasanya google dah update page rank. Macam mana dia tahu aku pon tak sure. Mungkin dia check hari-hari kot. Aku check la jugak mana tau jadi 10 page rank aku selepas lama tidak update. wakakaka..


Page Rank

Inilah hasilnya. Tidak berubah dari sebelum ini. Tapi yang menjadi persoalan aku adakah page rank ini bergantung kepada kejumpaan blog kita di search engin dan backlink yang diberikan kepada blog kita. Adakah page rank ini betul atau rekaan semata-mata?

Kenapa aku berkata demikian, sebabnya blog-blog popular still page rank sama dengan aku. Sedangkan blog aku aku jarang update. Owner sendiri pon jarang jenguk apatah lagi visitor. Ermmm…terdapat kemuskilan disini. Kena belajar dengan Bean sebab dia pandai dari segi backlink,seo dan page rank ni.

About Emi

Emi atau nama sebenar Mohamad Zulhelmi berasal dari Sitiawan, Perak dan sekarang menetap di Shah Alam. Seorang programmer di sebuah organisasi yang terpaksa di rahsiakan atas sebab-sebab keselamatan. Mula aktif berblog pada akhir tahun 2008.

8 thoughts on “Ada Apa Dengan Page Rank?

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.