Kenapa Homepage Aku Panjang Sangat

Ok la, ade orang tegur homepage aku terlalu panjang. Panjang dengan apa korang perasan? Panjang dengan senarai post yang banyakkan? Payah hendak scroll sampai kebawah. Betul ker? Aku akui memang betul. Tapi kalau pakai mouse yang ade scroller weel, rasanya tiada masalah. Tidak tahu la bagi korang macam mana.

Kenapa aku tidak meletakkan satu or tiga post dekat homepage, tiada menyusahkan orang untuk scroll. Kalau boleh aku hendak letak banyak² post dekat hompage tu, tapi considor takut lambat load, aku kurangkan sedikit.Kenapa aku hendak buat macam tu.

Aku considor trend pelawat. Baiklah, kalau korang blogwalking dekat blog orang lain korang akan mendarat di homepage kecuali yang mendarat dari Geng Blogger sebab korang ke post itu terus. Bila sudah sampai homepage apa korang akan buat selain tinggal jejak di chatbox? Korang mesti akan baca satu persatu tajuk. Bila jumpa tajuk yang minat, baru korang baca isinyakan ?

Berapa ramai antara korang yang akan mengklik old post untuk melihat senarai post sebelumnya? Aku rasa tidak ramai kecuali korang betul² berminat dengan blog itu. Jadi bagi mengelakkan post² yang lama di pinggirkan, sebab itu aku senaraikan banyak sekali dalam satu page. Jika korang rasa terlalu berat, bagi tau aku. Aku boleh consider permintaan korang tu.Jadi fahamkan mengapa aku buat macam tu?

About Emi

Emi atau nama sebenar Mohamad Zulhelmi berasal dari Sitiawan, Perak dan sekarang menetap di Shah Alam. Seorang programmer di sebuah organisasi yang terpaksa di rahsiakan atas sebab-sebab keselamatan. Mula aktif berblog pada akhir tahun 2008.

6 thoughts on “Kenapa Homepage Aku Panjang Sangat

  1. kadang2 sebab nak bagi balance sidebar dengan post..kalau sidebar panjang tapi body sekerat je, takut orang tak nampak..tapi tu la..berat pun kena ambil kira
    .-= Post terakhir blog bH : Selepas 100 =-.

  2. saya faham abang emi…kesukaran itu sebenarnya satu kemudahan…
    .-= Post terakhir blog Bean Moreno : TIPS : IDEA BEAN MORENO UNTUK BUAT ENTRI =-.

  3. betul tu kebalance’an (mana ayat aku ceduk ni) juga penting supaya nampak kemas. Tapi xkn kena ukur ketinggian entri setiap kali nak post.letih gak.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.