Nuffnang Analytics

AdaNiff dalam postnya sangsi dengan Analytics yang disediakan oleh Nuffnang sebab dia melihat report Came From itu dari pelbagai negara. Sedangkan dia merasa blog dia hanya dia baca oleh orang kita iaitu Malaysia.

Jadi aku ingin beri sedikit penjelasan mengenai ini sebab perkara ini banyak di post di blog-blog yang lain. Bila anda menggunakan blogspot, outomatik anda akan berdaftar dengan google search. Itu kelebihan pengguna blogspot. Kerana blog anda boleh di jumpai oleh agen carian Google. Seperti semua orang tahu bahawa internet ini universal, satu dunia boleh melihatnya.Jadi tidak mustahilah blog anda dikunjungi oleh pengguna dari luar Malaysia.

Untuk kes AdaNiff, pelawat luar dari Malaysia itu berkemungkinan keyword dia search kat google ade kena mengena dengan title or content kat blog dia.Bagi pengguna Nuffnang untuk untuk melihat keyword tersebut anda boleh melihat di analytics pada bahagian keywords. Oleh itu pagi mendapat visitor, title untuk post adalah penting sebab menjadi keywords untuk agent carian. Jika title post anda merupakan keyword popular seperti contoh Gambar Programmer Terlampau,jangan terkejut visitor anda melonjak tinggi sedangkan content anda cuba gambar kucing tidur.


About Emi

Emi atau nama sebenar Mohamad Zulhelmi berasal dari Sitiawan, Perak dan sekarang menetap di Shah Alam. Seorang programmer di sebuah organisasi yang terpaksa di rahsiakan atas sebab-sebab keselamatan. Mula aktif berblog pada akhir tahun 2008.

3 thoughts on “Nuffnang Analytics

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.