Official Updates Gingerbread 2.3.5

Setelah hampir enam bulan menunggu akhirnya pengguna Samsung Galaxy S SL atau nama saintifiknya GT I9003 mula mendapat update dari Froyo ke Gingerbread. Malaysia mula mendapat update pada 3 Disember lalu diikuti negara asia yang lain. Yang paling latest yang menerimanya hari ini waktu Malaysia adalah India

image

Advertisement

Sebelum korang update aku suggest korang backup apps korang dan seterusnya wipe korang punya phone sebab aku dapati ramai orang menghadapi masalah wireless dan keyboard selepas update, namun aku tidak menghadapinya.

Perbezaan antara froyo dan gingerbread yang aku perhatikan adalah baterinya. Lebih tahan lama berbanding sebelum ini. Selain itu gps lock much better dari sebelum ini. Interface tidak banyak berubah kerana still menggunakan launcher yang sama.

image

image

Untuk yang hendak root dan swap memory kad tidak perlu risau sebab sudah keluar cara untuk root selepas sehari version baru ini di lancarkan. Bagaimana untuk update? Mudah sahaja, install Kies di pc anda dan computer akan detect firmware terbaru dan tekan update firmware. Akan memakan masa yang lama untuk download firmware, bergantung pada kelajuan internet korang. Jika timeout, cuba lagi.

P/S : ape cee galaxy s II. Still Gingerbread 2.3.4 ker?

Posted from WordPress for Android

Emi

Emi atau nama sebenar Mohamad Zulhelmi berasal dari Sitiawan, Perak dan sekarang menetap di Shah Alam. Seorang programmer di sebuah organisasi yang terpaksa di rahsiakan atas sebab-sebab keselamatan. Mula aktif berblog pada akhir tahun 2008.

3 thoughts on “Official Updates Gingerbread 2.3.5

Leave a Reply