Template Baru Lagi

Assalamualaikum dan selamat petang. Sudah baca entri pasal P1 Wimax? Eh silap P14G. Menarik bukan package mereka bagi. Kalau hendak tahu lebih lanjut korang boleh layari http://www.p1.com.my kalau berminat dengan package tersebut, tweet @P1Cares dan mereka akan menghubungi anda. Mudah bukan? Jimat kredit untuk call. Hari ni aku tukar template sebab tension sangat template sebelum ini. Dari semalam sebenarnya aku mengedit template sebelum ini. Kalau korang perasan, template aku sebelum ini side bar dia kecik dan ade icon di hujung link yang menyebabkan ade sesetengah widget tidak ngam atau sesuai dengan template ini.

Custom Header salah satu fungsi yang terdapat dalam template ini

Semalam aku cuba mengadjust (edit) template itu agar lebuh sesuai, tapi gila dasyat coding css diorang. Memang peringkat tertinggi punya coding. Aku yang tahu basic ni mana la tahu sangat. Sebenar boleh jer ubah kalau mengadap betul-betul. Tapi takder kerja la aku mengadap lama-lama, baik aku guna jer template yang ada dalam simpanan aku. Last-last aku pakai template ini. Orang melayu Malaysia yang design template ini. Jarang jumpa orang melayu yang buat widget atau template yang ramai reti guna jer macam aku ni. Nice jugak template ini sebab dia ada options yang memudahkan untuk menukar saiz,jenis dan warna font, menukar header dan background dengan upload tanpa membuka cpanel untuk menggantinya. Mencari template yang susuai selera kita memang susah kecuali buat sendiri. Buat sendiri? erm..dalam mimpi kot aku nak buat.

Advertisement

Emi

Emi atau nama sebenar Mohamad Zulhelmi berasal dari Sitiawan, Perak dan sekarang menetap di Shah Alam. Seorang programmer di sebuah organisasi yang terpaksa di rahsiakan atas sebab-sebab keselamatan. Mula aktif berblog pada akhir tahun 2008.

14 thoughts on “Template Baru Lagi

  1. ya memang kemas dan lawa.

    salam kwn2. ada sesiapa yang boley tolong saya mengatasi masalah domain tak ok tak. plez hulurkan bantuan atau cadangan

Leave a Reply