Senarai Suplemen Mengandungi Bahan Beracun

Kementerian Kesihatan mengesan lebih 50 produk makanan dan minuman kesihatan tambahan serta ubat-ubatan tradisional mengandungi racun berjadual, termasuk bahan aktif perangsang seks yang turut menggunakan selebriti terkenal untuk mempromasikan produk berkenaan. Antaranya ialah :

  • Kopi Pahlawan
  • Kopi Hari2-mau Power X
  • Kopi Tenaga Tok Lebai Plus
  • Strech Max Coffee
  • Kopi Angguk
  • Kopi Oji
  • Kopi Super Angguk
  • Ice Lemon Tea
  • Jamu Tenaga Lelaki
  • Bio Tri
  • Extreme Man / Women
  • Macha ax
  • Sasanergy Orange Jus
  • Vitca-f / Vitca-m
  • Tricajus
  • Ttri-max
  • Vigor Candy
  • Goji Plus Capsul
  • Vvng for 100
  • Promax
  • Mentalk

Petikan Dari Akhbar Berita Harian

6 thoughts on “Senarai Suplemen Mengandungi Bahan Beracun

  1. akk tahu… ko mesti minum air2 kopi yg di senaraikan tu kan?? kan??
    tu pasal ko wat entry nie kan??
    sbb ko x nak sakit sensorang kan?? kan??
    hak3………

  2. salam.Memandai-mandai jer.Untuk tricajus tiada bukti beracun,Ia merupakan produk kesihatan yang amat baik.Bukan racun yang digembar gembur.Telah hampir 4 tahun produk ini menembusi asiean dan Malaysia.Baru sekarang tak puas hati sebab ramai yang dah minum alhamdulilah sembuh daripada penyakit-penyakit yang kronik.Ingat setiap pernyataan untuk menjatuhkan atau meburukkan mana-mana produk atau syarikat-syarikat yang berdaftar atau menjalankan perniagaan secara mlm atau online pastikan dahulu adakah syarikat-syarikat ini mempunyai insuran yang berjuta, kerana sekiranya tuduhan yang diajukan adalah salah maka pihak syarikat boleh membuat tindakan mahkamah atas tuntutan memalukan atau untuk menjatuhkan syarikat-syarikat tersebut dengan kenyataan yang tidak benar.

  3. dh satu tahun lebih aku mkn ubat ni,testimoni usm kata xdak bahan terlarang,kenapa tiba-tiba ada bahan terlarang pulak ni.politik mlm ka apa ni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *