Senarai Suplemen Mengandungi Bahan Beracun

Kementerian Kesihatan mengesan lebih 50 produk makanan dan minuman kesihatan tambahan serta ubat-ubatan tradisional mengandungi racun berjadual, termasuk bahan aktif perangsang seks yang turut menggunakan selebriti terkenal untuk mempromasikan produk berkenaan. Antaranya ialah :

  • Kopi Pahlawan
  • Kopi Hari2-mau Power X
  • Kopi Tenaga Tok Lebai Plus
  • Strech Max Coffee
  • Kopi Angguk
  • Kopi Oji
  • Kopi Super Angguk
  • Ice Lemon Tea
  • Jamu Tenaga Lelaki
  • Bio Tri
  • Extreme Man / Women
  • Macha ax
  • Sasanergy Orange Jus
  • Vitca-f / Vitca-m
  • Tricajus
  • Ttri-max
  • Vigor Candy
  • Goji Plus Capsul
  • Vvng for 100
  • Promax
  • Mentalk

Petikan Dari Akhbar Berita Harian

Advertisement

Emi

Emi atau nama sebenar Mohamad Zulhelmi berasal dari Sitiawan, Perak dan sekarang menetap di Shah Alam. Seorang programmer di sebuah organisasi yang terpaksa di rahsiakan atas sebab-sebab keselamatan. Mula aktif berblog pada akhir tahun 2008.

6 thoughts on “Senarai Suplemen Mengandungi Bahan Beracun

  1. akk tahu… ko mesti minum air2 kopi yg di senaraikan tu kan?? kan??
    tu pasal ko wat entry nie kan??
    sbb ko x nak sakit sensorang kan?? kan??
    hak3………

  2. salam.Memandai-mandai jer.Untuk tricajus tiada bukti beracun,Ia merupakan produk kesihatan yang amat baik.Bukan racun yang digembar gembur.Telah hampir 4 tahun produk ini menembusi asiean dan Malaysia.Baru sekarang tak puas hati sebab ramai yang dah minum alhamdulilah sembuh daripada penyakit-penyakit yang kronik.Ingat setiap pernyataan untuk menjatuhkan atau meburukkan mana-mana produk atau syarikat-syarikat yang berdaftar atau menjalankan perniagaan secara mlm atau online pastikan dahulu adakah syarikat-syarikat ini mempunyai insuran yang berjuta, kerana sekiranya tuduhan yang diajukan adalah salah maka pihak syarikat boleh membuat tindakan mahkamah atas tuntutan memalukan atau untuk menjatuhkan syarikat-syarikat tersebut dengan kenyataan yang tidak benar.

  3. dh satu tahun lebih aku mkn ubat ni,testimoni usm kata xdak bahan terlarang,kenapa tiba-tiba ada bahan terlarang pulak ni.politik mlm ka apa ni.

Leave a Reply