Kerana Sotong Aku Menang Besar!

Piala Dunia telah malabuhkan tirainya malam tadi. Seperti biasa aku menontonnya dalam mimpi. haha.. Betul ramalan Paul si sotong kurita itu. Siapa yang bertaruh mengikut sotong tersebut memang menang besar malam tadi, siap boleh open table. Aku rasa sape yang menang bertaruh tu kompen tidak makan sotong seumur hidup.haha.. Anggap sotong itu dewa19. Ish² syirik betul sape percaya tentang ini.

Advertisement

Lepas sotong, dan² la burung nuri mengaku dia pon bijak menilik. Kalau macam tu nanti aku amik kucing jiran aku buat tilikan untuk Liga Malaysia pulak.hehe.. Ha ade orang lagi bijak menilik. Pernah tengok orang tilik bola? Ha, tengok iklan Digi. haha.. Bola ini boleh merosak iman kalau di fikirkan balik. Walaupon kita tidak berjudi menggunakan duit adakah kita sedar bahawa kita bertaruh dengan kawan seperti “Kalau pasukan itu menang, ko kena belanja aku makan”. Itu adalah salah satu pertaruhan. Cukuplah sotong itu hampir merosakkan akidah kita, jangan pula di tambah dengan dosa berjudi. Renung-renungkan dan selamat beramal.

Emi

Emi atau nama sebenar Mohamad Zulhelmi berasal dari Sitiawan, Perak dan sekarang menetap di Shah Alam. Seorang programmer di sebuah organisasi yang terpaksa di rahsiakan atas sebab-sebab keselamatan. Mula aktif berblog pada akhir tahun 2008.

9 thoughts on “Kerana Sotong Aku Menang Besar!

  1. haha. ingatkan ko tikam judi tadi aku klik ni dah kumpul ayat2 maki hahaha. adeshh… sotong ni kan, hish aku goreng mesti puas hati.

    paul sekor aje ke pandai tilik kurita lain takleh ek

  2. salam bro….betul cakap lu pasal sotong tu bole rosakkan akidah kita..mcm2 perkara skrg ni org kafir buat semata2 nak rosakkan akidah org islam….

Leave a Reply