Menulis Ikut Pembaca @ Ikut Suka

Assalammualaikum w.b.t. dan selamat pagi. Semalam sudah masuk jun. Patutnya aku kuar entri khas untuk bulan jun. Tapi apakan daya emosi tak stabil semalam. Start esok bz dengan meeting sampai jumaat.hoho..i hate meeting tapi bab jamuan lepas meeting tu aku nantikan.hehe..Kejap jer dah masuk jun. Bulan ni la baru umur aku genap 18 tahun.hehe.. Wei jangan lupa 19 June adalah tarikh keramat tu.

Advertisement

Untuk bulan lepas, buat pertama kali aku merepek meraban kat blog. Mana tak nya, untuk bulan lepas sahaja aku telah memerah otak mengeluarkan sebanyak 103 entri.wow..rekod terbaru aku tu. Banyak entri tetapi tidak semestinya semua orang mahu baca. Aku tanya korang, korang tulis entri ikut pembaca atau ikut suka korang sendiri. Macam aku la, aku ikut kedua-duanya sekali tapi aku more kepada ikut suka aku sendiri. Yang ikut pembaca sedikit dan kebanyakkan tutorial dan tips yang diminta oleh pembaca. Sebenarnya letih juga kalau kita kita menulis ikut pembaca kecualilah pembaca itu sendiri memberi tahu apa yang mereka mahukan yang jenis tidak bagi tau? Pecah kepala jugak untuk memikirkannya

Jadi bagi tidak memecahkan kepala wa, baik wa tulis ikut wa sendiri. Wa punya blog, wa punya suka. haha..Macam tu ker? Tak boleh juga, kalau korang ingin membebel sorang-sorang korang boleh teruskan tapi yang mahu orang lain melawat dan membaca blog kita, kita perlu memahami kehendak pembaca, takut jadi syok sendiri macam aku.ngee..

Emi

Emi atau nama sebenar Mohamad Zulhelmi berasal dari Sitiawan, Perak dan sekarang menetap di Shah Alam. Seorang programmer di sebuah organisasi yang terpaksa di rahsiakan atas sebab-sebab keselamatan. Mula aktif berblog pada akhir tahun 2008.

6 thoughts on “Menulis Ikut Pembaca @ Ikut Suka

Leave a Reply