Versi Aku Punya

Selepas ini bila ada ape² artical or tutorial yang aku tulis didalam blog ini sama ada dinyatakan atau tidak ia adalah “Versi Aku Punya”. Kenapa hendak buat kenyataan macam ini? Sebab takut nanti keluar suara² sumbang menyatakan benda ini dah orang tulis, benda ni dah banyak tulis, benda ni isu lapok seperti yang dihadapi Bean

Aku tau sesetengah aku tulis, ada yang telah ditulis oleh blogger lain. Aku mintak maaf jika aku tulis itu adalah sama. Tetapi ketika aku menulis aku tidak tengok blog yang menulis artical itu, jadi tiada istilah plagiat. Apa yang orang tanya, apa yang aku tahu, dan apa yang aku baca. Aku akan share dengan korang.Walaupon benda itu dah lama, tapi ade still tidak tahu.Kita tidak boleh anggap dalam dunia blog ni semua orang lama.Ade yang baru hari ni pegang computer.

Advertisement


Sharing is Caring

Ade orang kata rugi share ilmu, ilmu itu berharga. Itu kata dia, bagi aku ilmu patut dikongsi bersama sebabnya Dari Abu Hurairah r.a. bahawa Nabi Muhammad s.a.w. bersabda:

Apabila seorang manusia mati, putuslah (tulisan pahala) amalan (setakat itu) Kecuali tiga perkara (yang akan berlanjutan tulisan pahalanya) iaitu sedekah jariah atau ilmu memberi kepada yang faedah orang lain atau anak yang soleh yang berdoa untuknya.

Ehem..jadi uztad jap tengah² hari ni.Korang renungkanlah, aku mau makan.Nyam2…Ibu adalah chef terbaik di dalam dunia!

One thought on “Versi Aku Punya

Leave a Reply