No Strings Attached

Mari kita kembali ke zaman purba kala dulu. Kira komputer masih baru di Malaysia. Bila rumah tu ade komputer kira dah cukup dasyat. Orang akan kata, IT gila orang tu. Itu baru ada komputer, belum lagi ada internet. Internet zaman dulu jenis dail-up modem cucuk kat kabel telefon dan start mendail. Bila mendail tu, satu rumah boleh dengar bunyinya. Lawak pun ada kalau kita ingatkan zaman dulu.

Sekarang zaman dah berubah, teknologi pun dah berubah. Dengan wujudnya laptop, anda boleh menggunakan komputer dimana-mana tetapi yang menjadi masalahnya internet pula.  Anda ada akaun internet tetapi xkan hendak seret modem tu kemana-mana lepas itu pergi rumah orang main sedap-sedap jer cucuk kat port telefon orang tue. Mau kena penampar dengan tuan rumah.

Advertisement

Ha, ni aku nak cerita barang baik punya dari P1 Wimax. Diberi nama W1ggy, so cute. hehe.. Memang cute pon benda ni kecik iaitu 67 x 38 x 13 (mm) dan ringan hanya seberat 50g. Berat lagi E71 aku. Zaman-zaman tali-tali ni dah lapuk. Benda ni tanpa kabel, tali atau benang. Cucuk sahaja, nah boleh suft internet. Dulu orang bawak surat khabar masuk tandas, sekarang ni orang bawak laptop masuk tandas. Baca online paper pakai laptop jer.hehe..

is presented by
supported by
P1 and MAS

Emi

Emi atau nama sebenar Mohamad Zulhelmi berasal dari Sitiawan, Perak dan sekarang menetap di Shah Alam. Seorang programmer di sebuah organisasi yang terpaksa di rahsiakan atas sebab-sebab keselamatan. Mula aktif berblog pada akhir tahun 2008.

Leave a Reply