Nuffnang Anak Tirikan Blogger Melayu?

Adakah perkara ini betul? Aku rasakan ramai merasa begitu sebab mungkin mereka-mereka ini jarang atau tidak pernah dijemput ke mana-mana event anjuran Nuffnang atau tidak pernah mendapat apa-apa earning sepanjang join Nuffnang ini.Kenapa ramai rasa macam itu, sedangkan aku tidak merasa macam itu. Aku nak merungkaikan mengapa mereka rasa begitu.

Website nuffnang munggunakan Bahasa Inggeris sebagai bahasa utama. Jadi mereka menganggap terlalu komersial untuk join or comment any post.Bagi yang lemah dalam BI akan lebih rasa rendah diri. Dalam Innit juga kebanyakkan post dalam BI, jadi tidak ramai la anak melayu yang join, jadi mereka join GengBlogger. Tapi apa salahnya korang post dalam bahasa melayu? Bukannya pembaca tidak faham kerana korang bukak Nuffnang Malaysia bukan Philipina.

Mengapa selalu event mereka tidak jemput? Aku rasa tidak, semua berpeluang untuk join event. Setakat ini mana-mana event aku dijemput itupun kalau aku apply. Kalau korang tidak apply atau tidak membuat apa yang disuruh buat, memang la tidak dijemput, aku sendiri tidak mahu jemput dan selalunya yang dijemput berstatus glitteri

Mengapa susah nak dapat glitteri? Ape yang susahnya, korang rajin update blog confirm korang dapat status glitteri. Tapi jangan la tamak sampai segala macam iklan dari company lain diletak. Memang la hilang status glitteri.

Oleh itu wahai blogger sekalian, janganlah rasa rendah diri. Banyak faedah korang dapat bila aktif kat Nuffnang. Ramai jer blogger melayu dapat faedah dari Nuffnang, jadi jangan rasa dipinggirkan. Kitakan 1Malaysia…



6 thoughts on “Nuffnang Anak Tirikan Blogger Melayu?

  1. selalu dpt jemputan, tapi tak pergi
    bkn sbb nuffnang tak bagi peluang blogger melayu
    cuma tak sesuai je nak pergi
    itu je la kot

  2. One phrase: "Survival of the fittest"

    If you're good, you ARE good. If not, just work it out. Kalau takleh survive, jangan salahkan benda2 kat sekeliling. Bukan tipikal Malay, tapi tipikal MALAYSIAN punya mentaliti!

  3. Tidak sesuai? Sebab itulah mereka malas mengajak sebab bila ajak x nk datang. Jika aktiviti tersebut tidak sesuai untuk muslim, meraka akan mention bahawa aktiviti itu untuk non muslim. Seperti contoh aktiviti tajaan tiger beer.

  4. Aku setuju pendapat penulis kena rajin2 msg dan comment kat diorg untuk dekatkan diri. Selalu ikuti perkembangan semasa…. Bagi saya tiada masalah…^_^

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.