No Sweat

Tidak Peluh? Erm..semua orang berpeluh. Kalau anda tidak berpeluh, baik anda berjumpa dengan doktor cepat-cepat sebab takut ade masalah kesihatan. Orang kata berpeluh baik untuk kesihatan tetapi jika peluh keluar macam hujan yang tidak nampak macam hendak berhenti susah juga.

Aku akui memang aku kuat berpeluh, bayangkan naik lima anak tangga sudah berpeluh. Belum lagi naik office tingkat 5 ini, habis lenjun baju aku. Tetapi setiap masalah ada penyelesaiannya. Semenjak aku layan Projek Alpha, aku mula mengenali pelbagai product Adidas Action 3. Orang kata tidak kenal, maka tidak cinta.

Advertisement

Bila aku terbaca bahawa product ini memberi perlindungan lebih 24 jam dari perpeluhanan, anti keputihan dan lebih menyerap peluh, aku mula jatuh cinta. Aku terus pergi ke Jaya Jusco Bukit Tinggi untuk mencarinya. Ah, gaji tidak masuk lagi? erm..apalagi swap kad kredit tu.

Sudah beli takkan mahu tenung sahaja botol itu. Aku cuba menggunakannya buat kali pertama sebelum ke AutoShow Shah Alam. Paham-paham lepak sana tengah hari, tentunya panas. Walaupun badan rasa panas, tapi aaku rasa kekal kering. Kering-kering juga, tapi takkan nak duduk sana sampai jadi ikan kering. Pukul 2 petang aku lepak Plaza Alam Sentral, sejuk sikit. Bila duduk dalam aircon bau peluh confirm keluar, tetapi aku tidak.

Kulit aku jenis sensetif sebab itu aku takut mencuba deodorant selepas pengalaman dengan product sebelum ini, gatal gila badan aku. Pakai sekali sahaja aku terus bagi orang lain. Aku beranikan diri untuk mencuba product Adidas Action 3. Nasib baik yang ini aku tidak gatal memakainya.Anda hendak tahu cerita aku ini betul atau tidak, anda cuba sendiri. Jangan minta-minta orang, pergi beli sendiri.

is presented by
supported by
P1 and MAS
Auditions are now open! Check it out at www.projectalpha.com.my/auditions

Emi

Emi atau nama sebenar Mohamad Zulhelmi berasal dari Sitiawan, Perak dan sekarang menetap di Shah Alam. Seorang programmer di sebuah organisasi yang terpaksa di rahsiakan atas sebab-sebab keselamatan. Mula aktif berblog pada akhir tahun 2008.

Leave a Reply