Pendapat Aku Budget 2010

Hari ini diumumkan budget 2010
Dari mula sampai abis aku tengok n dgr
Separuh dengar, separuh tengok
Benda yang ditunggu oleh semua kakitangan awam
di umumkan kat ujung2 pembentangan
tp apa yg diumumkan tidak yang diharapkan
budget kali ni byk menguntungkan owg2 kaya
antaranya cukai diturunkan dan
wang bantuan utk pekerja gred 41 hingga gred 54.
Kenapa ler x umum awal2 duit 2 utk sume
aku rasa nak bg sedap ddgr jer
dah la thn lepas x der bonus
tahun ni x der bonus
bukan ler mharap sgt.
tp hargailah yg setia pd kerajaan ni.huhu..
Kad kredit kena charge perkhidmatan?
Dah ler kena charge dengan bank,
nak beli baramg kena charge dengan kedai lak,
skrg kerajaan pulak nak charge.
erm..kena stop pakai kad kredit ni.
Utk pelajar2 pandai,untungnya pinjaman jd biasiswa
kenapa x perluaskan ke sume peringkat?
mcm dolu-dolu..
Cukai rokok sblm ni dah dnaikan jd x dgr dlm budget thn ni
Cuma psl gaji mininum utk kakitangan swasta
agak2 bila nak usulkan?
Psl gaji pembantu rumah kejap jer selesaikan
Adakah ia disbbkan permintaan dari negara luar?
Mcm mn permintaan dr rakyat sendiri?
huyooo..bahaya statement ni.ok stop takat ni

Advertisement

Emi

Emi atau nama sebenar Mohamad Zulhelmi berasal dari Sitiawan, Perak dan sekarang menetap di Shah Alam. Seorang programmer di sebuah organisasi yang terpaksa di rahsiakan atas sebab-sebab keselamatan. Mula aktif berblog pada akhir tahun 2008.

Leave a Reply