Jpeg

KEMBARA SUSU IBU (BHGN 12) : RESEPI SUSU KURMA DI BULAN RAMADHAN UNTUK TENAGA IBU MENYUSU

Assalamualaikum dan salam sejahtera Kembara Susu Ibu (Bhgn 11) : Diploma Penyusuan Alhamdulillah hari ini hari ke-13 aku berpuasa. Supply susu ada drop sikit. Maklumlah, tak boleh nak minum air banyak-banyak time siang macam biasa. Harapkan 3 Liter air masak je lah time malam. Solution untuk supply = demand? Tambah sesi mengepam waktu malam. Gigihlah […]

Continue reading…

Jpeg

BAJU MELAYU UPIN IPIN & BAJU MELAYU AARON AZIZ DI JAKEL, SHAH ALAM

Assalamualaikum dan salam sejahtera Shopping raya awal-awal. Tak sesak. Senang nak dapat saiz. Kalau hujung-hujung, selalunya saiz tak adalah, warna tak berkenan lah, walaupun murah tapi tak dapat barangnya pun tak syok jugak. Minggu lepas, kebetulan pengasuh Afiq & Arif minta cuti sebab nak uruskan hal sekolah anak. Suami dengan lajunya “Jom esok pergi Jakel. […]

Continue reading…

Jpeg

SABAR JE LAH…

Assalamualaikum dan salam sejahtera Dugaan kecil di awal Ramadhan. Afiq ekzema, Arif demam panas. Hari ni hari ke-4 Arif demam. Pasif. Nak melekap je. Mencabar jiwa menjaga anak-anak yang sakit ni. Lebih lagi dalam bulan puasa. Dengan kudrat yang kekurangan tenaga, ditambah dengan menyusukan anak dan digabung dengan kerenah anak-anak sakit yang menuntut kesabaran hati […]

Continue reading…

minat suami

PENGALAMAN : AKU CINTAKAN SUAMI ORANG!

Assalamualaikum dan salam sejahtera Straight to the point. Aku cerita pengalaman aku yang tak berapa lamalah bercinta dengan suami orang. Kenapa aku cintakan suami orang? Sebab… Punya harta / aset yang bagus – Sebelum kahwin, mesti ‘suami orang’ itu dah buat persiapan lebih-lebih lagi dari segi fizikal i.e harta. Contohnya macam ada kereta untuk bawak […]

Continue reading…

pocoyo birthday cake

KEK HARI LAHIR POCOYO YANG SEDAP!

Assalamualaikum dan salam sejahtera 01/06/2013 – 01/06/2015 = 2 tahun! Selamat hari lahir Afiq Hazim! Masa… kalau tak dimanfaatkan, memang sia-sia je berlalu. Haihhh, sekejap je dah 2 tahun. Afiq… dia lah madu, dia lah racun jiwa mama papa juga atok nenek dia. Bila aku tengok Afiq yang tengah leka main, dan dan flash back […]

Continue reading…